Antet | Yanıt |
---|---|
Küçük ölçekli fotoğrafçılık | Çoğu zaman makro lens kullanılarak minik nesnelerin ya da sahnelerin fotoğraflanması. |
İkna edici sahneleri yakalamak | Fer, kompozisyon ve öteki teknikleri kullanarak minik nesnelerin ya da sahnelerin görsel olarak cazibeli görüntülerini kurmak. |
Canlı vinyetler | Bir sahnenin ayrıntılarını hem görsel olarak cazibeli bununla beraber çağrışımlı bir halde yakalamaya odaklanan minik ölçekli bir fotoğrafçılık türü. |
Fotoğrafçılık teknikleri | Tenvir, kompozisyon, odaklama ve son muamele dahil olmak suretiyle entresan minik ölçekli sahneleri yakalamak için kullanılabilecek muhtelif teknikler. |
Kompozisyon | Bir fotoğraftaki öğelerin görsel olarak cazibeli ve etken bir imaj kurmak için düzenlenmesi. |
II. Ekipman
Küçük ölçekli sahneleri çekmek için gereksinim duyduğunuz ekipman, yakalamaya çalıştığınız sahnenin muayyen türüne bağlı olarak değişecektir. Sadece, her türlü minik ölçekli fotoğrafçılık için yararlı olan birtakım temel ekipman parçaları şunlardır:
- Makro lensli bir DSLR ya da aynasız kamera
- Üçayak ya da başka bir sabitleme aleti
- Uzaktan deklanşör özgür bırakma
- Bir difüzör ya da softbox
- Bir reflektör
- Bir fer ölçer
Bu temel ekipmanlara ayrıca, makro halka fer ya da körüklü lens şeklinde birtakım hususi ekipmanlara yatırım yapmayı da düşünebilirsiniz.
III. Kompozisyon
Kompozisyon, başarı göstermiş bir resim oluşturmada en mühim faktörlerden biridir. Bir fotoğrafı oluşturduğunuzda, zaten görsel olarak hoş bir imaj kurmak için sahnenin öğelerini iyi mi düzenleyeceğinize karar veriyorsunuz. Kullanabileceğiniz birçok değişik kompozisyon tekniği vardır, sadece en yaygın olanlardan bazıları şunlardır:
- Öncü çizgiler: Öncü çizgiler, izleyicinin gözünü fotoğrafta çeken çizgilerdir. Bunlar bir yol ya da dere şeklinde naturel çizgiler olabileceği şeklinde, bir yol ya da bina şeklinde insan yapımı çizgiler de olabilir.
- Üçte bir kuralı: Üçte bir kuralı, çerçeveyi hem yatay bununla beraber dikey olarak üçte birlik kısımlara bölen bir kompozisyon kılavuzudur. Fotoğrafın en mühim unsurları bu imgesel çizgiler süresince ya da kesişim noktalarına yerleştirilmelidir.
- Bakışım ve asimetri: Bakışım, fotoğrafta balans ve düzenlilik yaratan bir kompozisyon tekniğidir. Asimetrik kompozisyonlar ise daha dinamik ve alaka çekicidir.
- Olumsuz alan: Olumsuz alan, fotoğrafta öznenin işgal etmediği alandır. Bir fotoğrafta derinlik ve balans hissi yaratmak için kullanılabilir.
Bir resim çekerken değişik teknikleri tecrübe etmek ve sizin için en iyi olanı görmek önemlidir. Bir fotoğrafı çekmenin doğru ya da yanlış bir yolu yoktur, bu nedenle öğrenmenin en iyi yolu ergonomik yapmaktır!
IV. Tenvir
Tenvir, başarı göstermiş bir minik ölçekli resim oluşturmada en mühim faktörlerden biridir. Kullandığınız ışığın türü, geldiği istikamet ve konunuzla etkileşime girme şekli, nihai imaj üstünde mühim bir etkiye haiz olabilir.
Küçük ölçekli fotoğrafçılık için kullanabileceğiniz iki ana fer türü vardır: naturel fer ve suni fer. Organik fer, güneşten gelen ışıktır ve hem yumuşak bununla beraber sert fer kurmak için kullanılabilir. Suni fer, lamba ya da flaş şeklinde güneş dışındaki bir kaynak tarafınca açılan ışıktır.
Yumuşak fer, yayılmış ve yayılmış ışıktır ve daha hoş ve naturel bir manzara yaratır. Sert fer, direkt ve sert olan ışıktır ve daha acıklı ve çarpıcı bir manzara yaratabilir.
Işığın yönü de minik ölçekli fotoğrafçılıkta mühim bir rol oynar. Ön tenvir, direkt öznenin önünden gelen ışıktır ve düz ve ilgisiz bir manzara yaratır. Arka tenvir, öznenin peşinden gelen ışıktır ve bir karaltı efekti yaratabilir. Yan tenvir, öznenin yanından gelen ışıktır ve daha 3d bir manzara yaratabilir.
Işığın öznenizle etkileşime girme şekli de nihai imaj üstünde mühim bir etkiye haiz olabilir. Fer, öznenizin muayyen özelliklerini vurgulamak için kullanılabilir ya da gölgeler ve kontrast kurmak için kullanılabilir.
Olası olan en görsel açıdan cazibeli görüntüleri yaratmak için değişik fer türleri, değişik fer yönleri ve konunuzla etkileşime girmenin değişik yollarını kontrol edin.
V. Maruz Kalma
Pozlama, kamera sensörüne ulaşan fer miktarıdır. Diyafram, deklanşör hızı ve ISO tarafınca belirlenir.
Diyafram, ışığın geçişine müsaade eden lensteki açıklıktır. Diyafram ne kadar büyükse, o denli fazla ışığın girmesine izin verilir. Deklanşör hızı, deklanşörün aleni kalmış olduğu ve sensörü ışığa maruz bıraktığı süredir. ISO, sensörün ışığa duyarlılığının bir ölçüsüdür.
İyi bir pozlama elde etmek için diyafram, enstantane ve ISO ayarlarını dengeleyerek görüntünün ne oldukca karanlık ne de oldukca parlak olmasını sağlamanız icap eder.
Genel hatlarıyla, gün ışığı koşullar için geniş bir diyafram (düşük f-stop sayısı) ve karanlık koşullar için dar bir diyafram (yüksek f-stop sayısı) kullanmalısınız. Ek olarak, hareketli nesneler için süratli bir deklanşör hızı (kısa pozlama süresi) ve statik nesneler için yavaş bir deklanşör hızı (uzun pozlama süresi) kullanmalısınız.
ISO, değişik fer koşullarını telafi etmek için ayarlanabilir. Gün ışığı koşullarda, gürültüyü azaltmak için düşük bir ISO kullanabilirsiniz. Karanlık koşullarda, sensörün hassasiyetini çoğaltmak ve daha çok ışığın yakalanmasını sağlamak için yüksek bir ISO kullanabilirsiniz.
Fotoğrafçılıkta en mühim faktörlerden önde gelen pozlamayı doğru halde kullanmak, mükemmel fotoğraflar çekebilmek için eğer olmazsa olmazdır.
BİZ. Odak
Odaklanma, fotoğrafçılığın en mühim unsurlarından biridir ve bilhassa minik ölçekli sahneleri çekerken eleştiri öneme haizdir. Küçük bir nesnenin yakın çekimini yaparken, odaklamanın fotoğrafınızın mevzusu üstünde keskin olduğu için güvenilir olmak önemlidir. Kameranıza ve lensinize bağlı olarak bunu başarmanın birkaç değişik yolu vardır.
Odaklanmanızın keskin olduğu için güvenilir olmanın bir yolu manuel odaklama kullanmaktır. Manuel odaklama ile, fotoğrafınızın mevzusu keskin olana kadar lensinizdeki odaklama halkasını manuel olarak ayarlayabilirsiniz. Bu birazcık zor olabilir, sadece odaklamanızın muhteşem olduğu için güvenilir olmanın en iyi yolu çoğu zaman budur.
Keskin odak elde etmenin bir öteki yolu da otomatik odaklama kullanmaktır. Otomatik odaklama ile kameranız, fotoğrafınızın mevzusu keskin olana kadar lensinizdeki odak halkasını otomatikman ayarlar. Bu, hareket eden bir nesneyi çekiyorsanız ya da manuel odaklamayı iyi mi kullanacağınızdan güvenilir değilseniz çoğu zaman iyi bir seçenektir.
En son, minik ölçekli bir sahnede keskin odak elde etmek için odak istiflemesini de kullanabilirsiniz. Odak istiflemesi, aynı sahnenin değişik odak noktalarında birden fazla fotoğrafını çekmeyi ve arkasından bu tarz şeyleri son işlemde birleştirerek keskin odakla tek bir imaj kurmayı ihtiva eder.
Odaklanma, fotoğrafçılığın temel bir unsurudur ve bilhassa minik ölçekli sahneleri çekerken önemlidir. Manuel odaklama, otomatik odaklama ya da odak istifleme kullanarak fotoğraflarınızın keskin ve net olmasını sağlayabilirsiniz.
VII. Son işleme
Fotoğraflarınızı çektikten sonrasında, onları sonradan işlemeye başlamanın tarihi geldi. Burada, görüntülerinizi hakkaten canlandırabilir ve kendi şahsi tarzınızı ekleyebilirsiniz. Birçok değişik sonradan işleme aracı mevcuttur, sadece en popüler olanlardan bazıları Adobe Photoshop, Lightroom ve Capture One’dır.
Bu programların her birinin kendine has kuvvetli ve sıska yönleri vardır, bundan dolayı basit ettiğiniz ve ihtiyaçlarınıza uyan birini seçmeniz önemlidir. Bir program seçtikten sonrasında, görüntüleriniz için en iyi neyin işe yaradığını görmek için değişik tertip tekniklerini denemeye başlayabilirsiniz.
En yaygın son muamele tekniklerinden bazıları şunlardır:
- Pozlama, kontrast ve beyaz dengesini ayarlama
- Renk ekleme ya da çıkarma
- Görüntüyü keskinleştirme ya da bulanıklaştırma
- Gürültü ya da gren ekleme
- Görüntüyü kırpma ya da döndürme
Olasılıklar sınırsızdır, bu nedenle görüntüleriniz için muhteşem görünümü bulana kadar denemekten çekinmeyin.
Küçük ölçekli fotoğrafların son işlenmesine yönelik birkaç ipucu:
- Görüntülerinizi aşırı düzenlememeye dikkat edin. Son işlemeyle aşırıya kaçmak kolaydır, sadece daha azının çoğu zaman daha çok bulunduğunu anımsamak önemlidir.
- Ayrıntılara dikkat edin. Küçük ölçekli fotoğraflar çoğu zaman oldukca detaylı olabilir, bundan dolayı bu tarz şeyleri düzenlerken ayrıntılara dikkat ettiğinizden güvenilir olmanız önemlidir.
- Gözlem yapmaktan korkmayın. Görüntülerinizi sonradan işlemenin doğru ya da yanlış bir yolu yoktur, bundan dolayı fotoğraflarınız için muhteşem görünümü bulana kadar denemekten çekinmeyin.
Bu ipuçlarını izleyerek, minik ölçekli sahnelerinizi canlandıracak çarpıcı, post-prodüksiyonlu sahneler yaratabilirsiniz.
IX. İlham
İkna edici minik ölçekli sahneleri yakalamak için birçok esin kaynağı var. İşte favorilerimden birkaçı:
Tabiat: Organik dünya, bir kamerayla yakalanabilen güzel minik ölçekli sahnelerle doludur. Çiçeklerden böceklere ve manzaralara kadar, doğada esin bulmak için ebedi ihtimal vardır.
Sanat: Sanat eserleri fotoğrafçılar için mükemmel bir esin kaynağı olabilir. İster resimlere, talep eder heykellere ya da öteki sanat biçimlerine alaka duyuyor olun, yaratıcılığınızı harekete geçirebilecek bir şey kesinlikle vardır.
Öteki fotoğrafçılar: Çalışmalarını çevrimiçi olarak paylaşan birçok kabiliyetli fotoğrafçı var. Çalışmalarını takip ederek yeni teknikler öğrenebilir ve dünyayı görmenin yeni yollarını görebilirsiniz.
Kendi hayatınız: En iyi esin çoğu zaman kendi hayatınızdan gelir. Sizi sevinçli eden ya da meraklandıran minik anlara dikkat edin ve onları kameraya almaya çalışın.
IX. İlham
İlham alabileceğiniz canlı vinyet örneklerine bir göz atın:
Bunlar canlı vinyetler yaratmanın birçok değişik yolundan yalnız birkaç misal. Sizin için en iyi olanı bulmak için değişik nesneler, ışıklandırma ve kompozisyonlarla denemeler yapın.
S: Küçük ölçekli fotoğrafçılık nelerdir?
A: Küçük ölçekli fotoğrafçılık, minik nesnelerin ya da sahnelerin fotoğraflarını çekme sanatıdır. Bu, çiçeklerin yakın çekimlerinden böceklerin makro fotoğrafçılığına kadar her şeyi içerebilir.
S: İlgi cazibeli minik ölçekli sahneleri yakalamak için hangi teknikler kullanılabilir?
A: Küçük ölçekli entresan sahneleri yakalamak için kullanılabilecek birçok değişik teknik vardır. En yaygın olanlardan bazıları şunlardır:
- Mevzunuza yakınlaşmak için makro lens kullanma
- Arka planı bulanıklaştırmak için sığ alan derinliği kullanma
- Çarpıcı bir tesir yaratmak için naturel fer ya da flaş kullanması
- Değişik açılar ve perspektiflerle denemeler yapmak
S: Küçük ölçekli fotoğrafçılığım için ilhamı nereden bulabilirim?
A: Küçük ölçekli fotoğrafçılığınız için esin bulmak için birçok mükemmel kaynak mevcuttur. Bakabileceğiniz en iyi yerlerden bazıları şunlardır:
- Çevrimiçi resim galerileri
- Fotoğrafçılık kitapları
- Resim dergileri
- Fotoğrafçılık blogları
0 Yorum